Skip to main content
Програм је затворен

Програм за промоцију извоза 2021

ПРОГРАМ СПРОВОДИ: Развојна агенција Србије

ЦИЉНА ГРУПА:  Производни сектори који су предмет подршке Програма су:Сектор прехрамбене индустрије (примарна пољопривредна производња, конзервисање свежег воћа, језграстог воћа или поврћа замрзавањем, сушењем, стављањем у уље или сирће, стављањем у конзерве и производња нарезаног и очишћеног воћа нису подржани овим програмом); – сектор дрвне индустрије (производња намештаја); – сектор модне индустрије (производња одевних предмета, обуће и модних аксесоара); – сектор производње гуме и пластике; – сектор производње машина и опреме за друге намене; – сектор производње електричне опреме; – сектор производње металних производа.;

ТИП МЕРЕ : Расположива средства се одобравају појединачно Корисницима, рефундацијом као суфинансирање у висини до одређеног процента износа оправданих трошкова пројектних активности без ПДВ. Рефундација трошкова се врши након комплетне реализације активности која је обухваћена Планом интервенција прихваћеног од стране РАС, уз достављање одговарајуће документације, а након што РАС верификује да су активности завршене.

ПОЧЕТАК РЕАЛИЗАЦИЈЕ: 17.12. 2021. године

РОК ЗА ПРИЈАВУ:  90 дана

РОК ЗА ОДЛУЧИВАЊЕ ПО ПРИЈАВАМА:  (45 дана

ОПРЕДЕЉЕНА СРЕДСТВА :185.000.000,00 дин.

МИНИМАЛНИ И МАКСИМАЛНИ ИЗНОС : Кориснику може бити одобрен максималан износ од 10.000.000,00 РСД

КРАТКИ ОПИС ПРОГРАМА:

НАМЕНА ПРОГРАМА: Бесповратна средства која се одобравају у складу са овим Програмом могу се доделити у вези са реализацијом пројектних активности усмерених ка циљаним тржиштима, односно мера интервенција које се односе на:

1.Консултантску подршку за развојну стратегију позиционирања на циљано тржиште

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење истраживања тржишта које мора обухватати анализу целокупног циљаног тржишта, анализу конкурентности корисника на циљаном тржишту, анализу конкурентности производног асортимана корисника на циљаном тржишту, идентификацију критеријума за позиционирање на циљаном тржишту као и избор стратегије позиционирања на циљаном тржишту.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 60% од укупне вредности оправданих трошкова истраживања тржишта свих земаља у оквиру циљаног тржишта, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

2.Консултантску подршку за активности извозног маркетинга

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење следећих активности:

израду маркетинг плана који подразумева идентификацију дистрибутивних канала на циљаном тржишту и успостављање контакта са дистрибутерима као и израду плана брендирања на циљаном тржишту;

израда дизајна и редизајна једног или више производа, паковања и амбалаже ради прилагођавања захтевима циљаног тржишта, у складу са маркетинг планом;

прилагођавање web странице online продаји или куповина нове платформе намењена за електронску трговину која је прилагођена искључиво за потребе Корисника.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 60% од укупне вредности оправданих трошкова истраживања тржишта свих земаља у оквиру циљаног тржишта, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

3.Излагање на међународним сајмовима и пословним сусретима

 Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење следећих активности:

излагање на једном или више међународних сајмова из предметне области од значаја за промоцију извоза на циљаном тржишту, што обухвата трошкове закупа простора, израде штанда, трошкове пратећих услуга (услуге снабдевања струјом и водом, услуге снабдевања интернетом, обавезна уписнина или котизација) и трошкове транспорта узорака;

 посета купцу или дистрибутеру у оквиру компанијске мисије, што обухвата накнаду за услуге посредовања консултанта ради идентификације потенцијалних купаца или дистрибутера на циљаном тржишту, успостављање контаката са потенцијалним купцима или дистрибутерима, као и накнаду за припрему Корисника за B2B сусрете са потенцијалним купцима или дистрибутерима у оквиру компанијских мисија;

учешће на једном или више on-line сајмова, вебинара и догађаја из подржаних сектора од значаја за промоцију извоза на циљано тржиште, што обухвата трошкове котизације или партиципације

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

4.Улазак на циљано тржиште и унапређење позиције на истом

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за стицање атеста, хомолгације, сертификације производа и производних процеса потребних за пласман производа на циљано тржиште, улиставања једног или више производа у трговинске ланце на циљано тржиште и улистававања једног или више производа на глобалне онлајн продавнице (примера ради Amazon.com) или специјализоване онлине продавнице за циљано тржиште које су признате у међународној пословној заједници.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

5.Консултантску подршку за унапређење извозних способности

 Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства ради спровођења једне или више обука у циљу стицање знања у вези са продајом на иностраном тржишту / online продајом, унапређења финансијског управљања, проналажења оптималне калкулације цена производа и трошкова извоза и стицања знања у вези са правним / царинским / пореским аспектима пословања на иностраном тржишту.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 1.000.000,00 РСД.

6.Унапређење производних способности

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за набавку опреме која обухвата: опрему у циљу усклађивања квалитета производа са захтевима циљаног тржишта; опрему у циљу повећања производног капацитета или опрему за оптимизацију и унапређење производних процеса у складу са захтевима купца са којим је већ уговорена сарадња.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 40% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 5.000.000,00 РСД.

 УСЛОВИ:

Пословни капацитети:

да Подносилац пријаве као претежну делатност обавља прерађивачку делатност у Подржаним секторима;

да се Подносилац пријаве бави производњом:

финалних производа који су намењени крајњим потрошачима;

компоненти производа, под чиме се подразумева серијска производња компоненти производа који се у неизмењеном облику интегришу у производе израђене по мери који су намењени крајњим потрошачима, као и производња компоненти производа које купац као произвођач у неизмењеном облику интегрише у финални производ намењен крајњем потрошачу.

Кадровски капацитети:

  1. да Подносилац пријаве има минимум 15 запослених лица у радном односу, на дан објављивања Јавног позива, према евиденцији ЦРОСО;

Финансијски капацитети:

да је Подносилац пријаве у току 2019. или 2020. пословне године остварио пословни приход од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма, у износу не мањем од 35.000.000,00 динара (Податак из званичног обрасца појединачног биланса успеха за посматрану годину – под-категорије АОП 1009 Приход од продаје производа и услуга);

да је удео прихода од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма, већи или једнак 50% од укупних пословних прихода (однос позиција Званичног образаца појединачног биланса успеха, за 2019 или 2020. годину, приход од продаје готових производа и услуга под-категорије АОП 1009 и АОП 1001 Пословни приход);

да је Подносилац пријаве у току 2019. или 2020. године остварио извоз од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма од најмање 12.000.000 динара. (Податак из званичног обрасца биланса успеха за посматрану годину – АОП 1011 Приход од продаје производа и услуга на иностраном тржишту и то матичним и зависним друштвима или/и АОП 1013 Приход од продаје производа и услуга осталим повезаним правним лицима или/и АОП 1015 Приход од продаје производа и услуга екстерно, неповезаним друштвима);

да вредност основних средстава у 2019. или 2020. пословној години није мања од 35.000.000,00 динара (Податак из званичног обрасца биланса успеха за посматрану годину – АОП 0010 Некретнине, постројења и опрема);

да против Подносиоца пријаве није покренут претходни стечајни поступак, стечајни поступак, поступак реорганизације или поступак ликвидације.

ВИШЕ ИНФОРМАЦИЈА : https://ras.gov.rs/rs/javni-poziv-za-ucesce-u-programu-podrske-privrednim-drustvima-za-promociju-izvoza-u-2021-godini-cir

КОНТАКТ :

Оља Павловић – olja.pavlovic@ras.gov.rs

Марија Кабадајић – marija.kabadajic@ras.gov.rs