Skip to main content

Министaрство државне управе и локалне самоуправе саопштило је да је на Порталу еУправа званично покренута нова електронска услуга под називом “еПисарница”.

Грађани и привредни субјекти више неће морати да чекају у редовима, већ могу да, посредством Портала еУправа, заврше више од 2.000 послова које имају са државом, и то захваљујући увођењу модерног електронског канцеларијског пословања у органе јавне управе.

Министарка државне управе и локалне самоуправе Јелена Жарић Ковачевић рекла је да портал еУправа има свој дигитални шалтер, који је корисницима нон-стоп доступан и којем  лако могу да приступе.

Она је објаснила да је грађанима омогућено да електронски поднесу захтев преко свог мобилног уређаја или рачунара, да прате ток решавања предмета и сачекају да им решење или други тражени документ буде испоручен у електронском облику у њихово еСандуче.

Захваљујући „еПисарници”, грађани не морају да знају тачан назив поступка, ко је надлежан за његово спровођење, да ли постоји посебан образац који је потребно попунити и коју документацију би требало додатно предати.

Претрагом по кључној речи грађани проналазе жељену услугу и започињу поступак.

Портал надлежној институцији прослеђује „захтевˮ, а ако је потребно приложити неки документ неопходан за одлучивање, службеник ће послати странки обавештење о томе.

Путем исте услуге на добијено решење може се поднети жалба ако закон тако предвиђа.

Захваљујући јединственом броју, не отвара се нови предмет и не креће се све испочетка, а уколико је потребно, другостепени орган кроз систем добија сву документацију из предмета и одлучује по жалби.

Комуникација се одвија искључиво електронским путем, да би на крају одговарајуће решење, уверење или други акт стигао у еСандуче на порталу еУправа грађанима и привреди, а о томе корисницима стиже обавештење путем мејла или СМС поруке.

Једино што грађани треба да ураде како би могли да користе нове погодности сервиса јесте да постану еГрађани.