Skip to main content

Највећи број стартапа у Србији планира извоз на тржиште Азије (63%). Конкретна држава на чије тржиште 44% стартапова планира да закорачи је Монголија, највише због потражње за њиховим производом или услугом у тој земљи и величини тржишта. Неки иноватори одређена тржишта бирају и због мањка конкуренције (31%) и због једноставности административних процедура (19%). Ово је речено на обележавању почетка Глобалне недеље предузетништва и Pop-up Export hub-a у Нишу, у оквиру пројекта StarTech.

Државни секретар из Министарства привреде Владимир Арсеновић навео је да је Србија захваљујући добро образованом кадру и географској локацији најатрактивнија дестинација за инвестиције у региону.

– Србија је најатрактивнија инвестициона дестинација у региону, која је привукла 4,5 милијарди евра страних директних инвестиција у прошлој години. Чак око 60% ових инвестиција за цео Западни Балкан, слило се у нашу земљу – рекао је Арсеновић и додао да је од великог значаја могу бити контакти са инвеститорима из земаља Далеког истока, прилика да им се упути позив да улажу у нашу земљу.

Градоначелник Ниша Драгослав Павловић је оценио да је Ниш постао погон развоја у региону и да у том граду велики број инвеститора види повољно пословно окружење и јаку подршку. Јелена Прерадовић Стевановић из компаније Philip Morris Србија рекла је улагање у иновације веома значајно те да је посебно битно да велики бизниси подрже мале, као што они то чине годинама уназад.

Ниш је ове недеље престоница иновационог предузетништва у Србији и широм региона, истакао је директор за конкурентност и инвестиције у НАЛЕД-у Душан Васиљевић.

– Далеки исток је за многе и даље обавијен велом мистерије. Многи од оних који су га већ освојили су данас и ове недеље са нама и верујем да нећу бити једини који ће њихова искуства упијати као што су се некада Европљани скупљали око Марка Пола да чују његове приче – навео је Васиљевић.

Директор Научно-технолошког парка Ниш Милан Ранђеловић саопштио је да је недавно потписан споразум о сарадњи са кинеском High-Tech зоном Хангџоу.

– Овим документом ојачали смо међусобну повезаност, комуникацију и размену зарад заједничког напретка. Користећи се геополитичким и предностима на пољу индустрије, сарађиваће у циљу побољшања дигиталне економије, и то на концептима као што су e-commerce, паметан град, модерна логистика, плаћање паметним мобилним уређајима – објаснио је Ранђеловић.

На догађају је потписан и Меморандум о сарадњи између НАЛЕД-а Научно-технолошког парка Ниш.

Подсетимо, StarTech је шестогодишњи пројекат подршке иновацијама и дигиталној трансформацији привреде који спроводи НАЛЕД у сарадњи са Владом Србије, а који финансира компанија Philip Morris. Општи циљ програма је убрзање раста српских компанија и трансформација традиционалне економије у дигиталну, извозно оријентисану економију засновану на знању и иновацијама.