Skip to main content

Golden Bee доноси иновативан Beeamond систем који први пут омогућава узгој пчела у кућним условима и затвореном простору. Beeamond се састоји од пчелиње кошнице направљене од провидног клирита, и помоћних елемената дизајнираних тако да пружају могућност сакупљања меда, полена и прополиса, као и могућности инхалације пчелињим ваздухом и терапије пчелињим отровом. Детаљније о овом иноватином производу разговарамо са  Маријаном Долашевић из Beeamond.

Како сте дошли на идеју да направите савремену кошницу која се може држати у стану?

Када смо почели развијати идеју за савремену кошницу која се може држати у стану, препознали смо потребу за иновацијом у пчеларству. Наш циљ био је омогућити људима да се баве пчеларством и у урбаним срединама, без потребе за традиционалним пчеларским просторима или руралним подручјима.

Инспирацију смо пронашли у растућем интересовању за пчеларство, као и у сазнању колико су пчеле значајне за наш екосистем и очување биодиверзитета. Схватили смо да постоји потреба за иновативним приступом који ће омогућити пчеларство на нов и практичан начин.

Наш тим стручњака за пчеларство,  удружио је снаге како би развио Беемонд систем – иновативну кошницу за ентеријер. Наша идеја била је створити кошницу која ће бити компактна, функционална и естетски привлачна, како би се лако могла уклопити у унутрашњи простор.

Беемонд систем омогућава пчеларима да добију све пчелиње производе директно у свом стану, без потребе за изласком на отворено. Овај систем обезбеђује адекватне услове за пчеле, пружајући им сигуран и здрав дом, чиме доприносимо очувању пчелињих заједница и биодиверзитета у урбаним срединама.

Сматрамо да је иновативна кошница за ентеријер, Беемонд систем, будућност пчеларства. Наша идеја је променити начин на који људи доживљавају пчеларство и повезати их са значајем пчела за нашу планету. Трудимо се да допринесемо очувању природе и одрживом развоју кроз иновације у пчеларству, а Беемонд систем је корак ка остваривању тог циља.

Колика је била потребно времена и средстава да направите први прототип?

За стварање првог прототипа Беемонд система, било нам је потребно пуних шест година рада, посвећености и истраживања. Током тог времена, наш тим стручњака који чине др Слободан Долашевић И сарадници уложили су значајне напоре у развој и унапређење концепта кошнице за ентеријер. Ово је била сложена и изазовна иновација која је захтевала темељно тестирање, оптимизацију и прилагодбе како бисмо постигли жељени резултат.

Узимајући у обзир све фазе развоја, укључујући концептуализацију, инжењеринг, дизајн, материјалне тестове и израде прототипа, као и тестирање на терену, било нам је потребно пуно времена и ресурса да дођемо до првог функционалног прототипа Беемонд система. Све то је било неопходно како бисмо осигурали квалитет, функционалност и сигурност кошнице за пчеле и кориснике.

Током овог дуготрајног процеса, уложили смо и значајна финансијска средства како бисмо обезбедили најбоље могуће материјале, технологију и ресурсе за развој Беемонд система. Уложен труд и средства били су неопходни како бисмо осигурали да наша иновација буде ефикасна, поуздана и прилагодљива за употребу у ентеријерима, омогућавајући корисницима да добију све пчелиње производе у својим домовима.

Да ли сте конкурисали за нека бесповратна средства и добили неке грантове? Колико вам је то помогло?

Да, корисници смо гранта StarTech програма, под покровитељством Националне алијансе за локални и економски развој (НАЛЕД), коју финансира Philip Morris. Врло нам је значила финансијска подршка, како би повећали капацитете, и задовољили потребе купаца и тржишта, тако и за маркетинг и промоцију, успостављање серијске производње као и средства за заштиту нашег производа.

Имате ли неки савет за људе са идејом који би да покрену неки свој стартап?

Фокусирајте се на вредност корисника: Ставите кориснике у центар свог стартупа. Слушајте њихове потребе и трудите се да пружите решење које задовољава њихове захтеве. Одржавање задовољства корисника кључно је за дугорочни успех.

Формирајте снажан тим: Окружите се талентованим и посвећеним тимом. Партнери или сарадници који деле вашу визију и доприносе различитим вештинама кључни су за раст и развој вашег стартапа.

Будите прилагодљиви: Стартапи се често суочавају с променама и изазовима. Будите спремни на прилагођавање и брзо реагујте на новонастале ситуације како бисте се ефикасно носили с њима.

Наставите са учењем: Стартуп свет је динамичан, и учење и прилагођавање су кључни за успех. Редовно пратите нове трендове, технологије и иновације у вашој индустрији.

Повежите се с менторском мрежом: Потражите ментора или некога ко је искуснији у вашој индустрији. Менторство вам може пружити корисне савете и подршку на вашем путу.

Не одустајте: Покретање стартапа може бити изазовно, али останите страствени и упорни. Не губите веру у своју идеју и истрајте у остваривању својих циљева. Срећно!

Какви су вам даљи планови за развој вашег производа? Имате ли у плану излазак на ино тржиште?

Тренутно смо изузетно задовољни што је наша иновативна косница за ентеријер већ присутна на иностраном тржишту. Улазак на инострано тржиште био је један од кључних циљева нашег пословног плана, и радује нас што смо већ успели да остваримо ту прилику.

Желимо и даље фокусирати своје напоре на ширење присуства на иностраним тржиштима. Наши даљи планови за развој производа укључују:

Континуирано унапређење: Радимо на непрестаним побољшањима и иновацијама наше коснице како бисмо осигурали да задовољава потребе и укусе купаца широм света. Слушамо повратне информације корисника и сарађујемо са дизајнерима како бисмо осигурали да наш производ остане релевантан и привлачан.

Развој нових модела: Планирамо проширење наше понуде са новим моделима косница који ће се прилагођавати различитим ентеријерима и потребама купаца. Ово ће нам омогућити да задовољимо шири спектар тржишта.

Изградња јаких партнерских односа: Намеравамо даље развијати партнерске односе са дистрибутерима и трговцима како бисмо наш производ пласирали на нове локације и освојили већи број купаца.

Интернационални маркетинг: Планирамо интензивирати наше маркетиншке активности на иностраним тржиштима како бисмо повећали препознатљивост нашег бренда и привукли већи број потенцијалних купаца.

Улазак на инострано тржиште доноси нам нове изазове и прилике, али смо спремни да наставимо ширење и остваривање успеха ван граница наше земље. Верујемо да наша иновативна косница за ентеријер има потенцијал да освоји срца купаца широм света, и радујемо се што ћемо наставити расти и развијати се на међународном нивоу.