Пројекат „Караван женског предузетништва – на кафи са предузетницама“ чији је главни циљ да се подрже мали бизниси које воде жене од јесени почиње и регионалне активности како би се још интензивније подстакло умержавање предузетница и ван граница наше земље.
Караван је до сада реализован у Смедеревској Паланци, Горњем Милановцу, Крушевцу, Руми, Новом Саду и Ужицу, следећи се очекује у Александровцу, а од септембра у Црној Гори и Републици Српској, у Бања Луци, најављено је данас у Привредној комори Србије (ПКС).
Директорка Сектора предузетништва ПКС Бранислава Симанић је истакла да је суштина овог каравана у томе да се обилазе локалне самоуправе, да се у директној комуникацији са предузетницама размотре изазови у пословању и могућности додатне подршке.
“Ово је одлична прилика да се предузетнице умрежавају, стварају нове контакте и размењују информације важне за пословање”, рекла је Симанић и најавила да су планирани и регионални каравани, од којих ће први бити у Црној Гори у септембру, а други у Бањалуци.
Студија рађена прошле године заједно са организацијом Уједињених нација за жене је показала да се процентуално повећава удео жена у предузетништву у Србији као и да се оне осим традиционалних женских послова баве и бизнисима са већом додатом вредношћу, изјавила је помоћница министарке привреде Катарина Обрадовић Јовановић.
Она је рекла да ће Министарство привреде наставити да пружа подршку предузетницама, да је подршка раније предвиђена стратегијама и акционим плановима, а да Министарство од 2022. године има и конкретне програме подршке развоју женског предузетништа.
“Једна од ствари која прати женско предузетништво и отежава женама да развијају свој бизнис јесте недостатак пословних контакта и умрежавање. Зато мислимо да је овај караван веома важан и захваљујемо Привредној комори Србије на овој иницијативи”, рекла је Обрадовић Јовановић.
Саме предузетнице су истакле да су многе идеје са раније одржаних каравана већ примењене у пракси, да је једна од важних идеја ових разговора да се женама које су у послу дају конкретни савети, између осталог и о томе како да на друштвеним мрежама промовишу своје производе. Чуло се и да у мањим срединама нема умрежавања жена због чега ће се убудуће више радити на повезивању предузетница на локалу.
Извор: ПКС