Skip to main content

Јачина конкуренције на тржишту разлог је због ког предузетницима више није довољно само да имају добру идеју да би привукли нове клијенте и задрже их. Да би се то десило, важно је константно радити на јачању њиховог задовољства, како квалитетом робе и услуга, тако и целокупним искуством куповине. Праћење савремених тржишних токова и примењивање трендова само су неки од начина за постизање овог циља.

Управо из ових разлога, а услед брзине технолошке трансформације и дигитализације, могућност безготовинског плаћања у данашње време искристалисала се као један од битних фактора за повећање задовољства купаца, а последично и подстицање развоја пословања.

Безготовинско плаћање за грађане значи велику уштеду времена будући да мобилно или плаћање бесконтактном картицом траје три пута брже у односу на плаћање готовином. Ту је и изузетно важан фактор личне, али и сигурности новца, као и могућност куповине преко интернета на коју се у последње време одлучује све већи број купаца. Осим тога, куповина код продаваца који пружају могућност безготовинског плаћања сигурнија је за потрошаче јер ПОС терминал може да поседује само уредно регистрован привредни субјект, што у великој мери гарантује да су производи које продаје проверени и безбедни.

Упркос свим бенефитима безготовинског плаћања, многа мала и средња предузећа и даље не пружају ову опцију својим клијентима чиме заправо у великој мери ограничавају остваривање пуног потенцијала свог пословања.

Управо зато, у сврху унапређивања безготовинских плаћања у Србији, покренута је Национална иницијатива за безготовинско плаћање “Бољи начин”, заједнички пројекат Немачке организације за међународну сарадњу (ГИЗ) и компанија Мастерцард и ВИСА, који се спроводи под окриљем девелоППП програма Немачког савезног министарства за економску сарадњу и развој (БМЗ) у сарадњи са НАЛЕД-ом и Министарством финансија Републике Србије.

Циљ “Бољег начина” јесте подршка већој финансијској инклузији грађана и привреде односно њиховом укључивању у финансијске токове, смањењу сиве економије и бржем економском развоју Србије кроз подстицање већег коришћења безготовинских плаћања.

У оквиру ове иницијативе покренут је програм подршке увођењу електронског плаћања код предузетника, микро и малих предузећа која у претходних 12 месеци нису имала опцију безготовинских плаћања, без обзира на област делатности. Сви заинтересовани који желе да омогуће плаћања путем платних картица, мобилних новчаника или инстант плаћања могу да се пријаве и бесплатно добију инсталацију и коришћење уређаја за своје радње или онлајн продају, уз трговачку накнаду до највише 0,99%, у трајању до годину дана.

У Србији је до сада потражено више од 2.000 ПОС терминала, а сви заинтересовани се могу пријавити у било којој од банака учесница (АИК, Банка Интеса, Ерсте, Халкбанка, НЛБ Комерцијална, ОТП, ПроЦредит, Раиффеисен и Уницредит), као и на сајту www.бољинацин.рс, током целокупног трајања програма.

Иначе, слоган “Бољи начин” осмишљен је тако да осликава предности безготовинских плаћања наспрам готовине када је реч о ефикасности, поузданости и практичности. Будући да подржава све врсте безготовиснких плаћања, од инстант плаћања, картица, преко мобилног новчаника и других плаћања нове генерације, грађанима се нуди већа слобода избора како ће плаћати, а малим и средњим предузећима подршка за унапређење пословања.