Skip to main content

Једна од кључних ствари у вођењу пословања јесте разумевање ваше индустрије и тржишта које услужујете. То укључује анализу конкуренције, прилику за раст и вашу циљну публику или базу корисника.

Разумевање циљне публике

Један од најважнијих првих корака ка разумевању тржишта је познавање купаца. Можете почети организовањем ваших тренутних или потенцијалних купаца – сегмената циљне публике – у различите групе на основу заједничких карактеристика. Ове карактеристике могу бити демографске, као што су узраст или брачни статус или навике купаца, попут преферирања онлине или физичке куповине. Ово вам може помоћи да боље разумете своје купце, што је важан део раста вашег пословања.

Идентификација и фокусирање на сегменте циљне публике може вам помоћи да креирате и лансирате ефикасне промоције, што може повећати вашу продају. На пример, можете имати један тип огласа усмерен према паровима са високим приходима, а други према паровима са нижим.

Приликом развоја вашег пословног плана важно је да размотрите следеће ставке:
1. Дефинишете своју публику. Иако можда препознајете квалитет производа или услуга које нудите, важно је осигурати да производ такође има вредност за публику коју циљате. Поставите себи питање, да ли ће моји производи или услуге привући њихову пажњу? Колико ће бити способни и вољни да плате за мој производ?
2. Циљајте различите врсте публике како бисте помогли раст пословања. Можете прилагодити своје промоције, комуникацију и продајне напоре свакој потенцијалној публици говорећи о њиховим јединственим интересовањима и потребама. Објасните како ће производ задовољити те потребе и унапредити или побољшати њихов живот.
3. Сазнајте где сте у поређењу с вашом конкуренцијом. Упознајте се са другим продавцима или компанијама које нуде сличан производ као и ви. Испробајте њихов производ, погледајте паковање, посетите веб страницу и проучите њихове мисије и визије, ако их имају. Како се њихови производи и приступ продаји разликују од ваших? Ако бисте били купац, чији производ бисте купили и зашто? Разматрање ових елемената може вам помоћи да побољшате свој производ и комуникацију.

Када сазнате ко је ваш купац и шта конкуренција нуди, следећи корак је одлучивање колико времена и средстава можете посветити промовисању вашег производа. У зависности од вашег буџета и циљне публике, можете се фокусирати на штампане купоне, плаћене огласе или нешто јефтиније.

Шта је вредносна понуда?
Вредносна понуда је изјава о томе како ваш производ или услуга помаже у задовољењу потреба ваших купаца. Вредносна понуда описује јединственост онога што нудите, укључујући разлоге зашто људи треба да купују од вас, а не од неке друге компаније.

Размислите о томе како се ваша фирма разликује од њој сличних. Познавање овога може вам помоћи да дефинишете вашу вредносну понуду. Неки примери су: добра корисничка подршка, практичност, брзина, цена, јединствени производи и производи који су доступни само од ваше фирме.

Вредносне понуде такође могу да се мењају током времена. Континуирано анализирајте потребе и жеље ваших купаца, заједно са општим трендовима који могу утицати на вашу индустрију и размотрите како можете изменити своје производе или услуге да бисте задржали постојеће и привукли нове купце. Можда бисте могли да испробате нову маркетиншку технику, развијете нови производ или смањите трошкове пословања и пренесете уштеде на своје купце.

Употреба вредносне понуде

Када идентификујете вредносну понуду своје фирме, можете користити ову изјаву или идеју у вашем маркетингу.
Можете поставити знак испред ваше радње који ће истаћи вредносну понуду и привући људе да уђу унутра. Или ако имате веб-сајт, можете направити графике или кратки видео који приказује вредносну понуду.
Познавање ваше вредносне понуде такође може бити важно ако желите да покренете маркетиншку кампању. Пошто сте већ идентификовали како ваши производи помажу у решавању проблема других, ову информацију можете користити за креирање огласа и одлучивање где да их поставите.

Извор: сајт VISA