Skip to main content

Дигитализација вашег пословања има огромне предности, али истовремено вас чини подложнијим превари, посебно када је у питању онлајн продаја. Лакше је извршити превару путем интернета него у физичкој продавници, а преваранти су пронашли много начина да искористе ваше онлајн пословање. Међутим, постоје кораци које можете предузети како бисте спречили превару и крађу података, чиме ћете заштитити своје пословање и своје купце.

Врсте преваре

Превара са кредитним картицама
Украдене кредитне картице могу се пронаћи на дарк wебу и користити за онлине куповине. Ове трансакције могу изгледати легитимно и неће бити идентификоване од стране издавача кредитне картице, па ће трансакције бити обрађене. На крају, можда ћете морати вратити новац купцу чија је кредитна картица украдена, чак и након што сте завршили куповину и испунили наруџбину.

Превара у вези са партнерским маркетингом (Affiliate marketing)
У партнерском маркетингу, предузећа плаћају провизију посредницима који препоручују производ путем јединственог линка који се може пратити. Људи који се баве овом врстом преваре могу стварати лажну активност како би повећали износе провизија.

Превара путем повраћаја средстава (Chargeback Fraud)
Представљајући се као обични купци, преваранти обављају онлине куповину само да би касније оспорили трансакцију код своје банке. Банка затим захтева од предузећа да врати новац купцу, иако је наруџбина добара или услуга већ завршена.

Превара са налозима/ Фишинг
Многа предузећа омогућавају купцима да креирају налоге који чувају историју куповине, контакт и информације о плаћању. У шемама за крађу идентитета, преваранти шаљу лажне мејлове корисницима како би прикупили информације о налогу и затим извршили лажне куповине користећи њихов налог. Мејлови изгледају као званичне поруке од предузећа, што отежава корисницима препознавање преваре.
Често се налози са друштвених мрежа користе као приступни подаци, што може бити лакше за хаковање, доводећи до више преварених предузећа.

• Тестирање картица
Шеме тестирања картица омогућавају преварантима да сазнају које су кредитне картице валидне тако што обављају мале, али учестале куповине користећи украдене кредитне картице, а да не изазивају сумњу. Када сазнају која картица је активна, прелазе на веће куповине.

• Превара са припејд картицама
Виртуелне унапред плаћене и поклон картице постају све популарније и могу бити одличне за пословање. Међутим, превара са припејд картицама може се догодити на неколико различитих начина. Преваранти могу хаковати онлине продавнице како би добили бројеве и активационе кодове припејд картица, да препродају припејд картице купљене украденим кредитним картицама, па чак и скенирају бар кодове са физичких картица у продавницама како би их касније искористили онлине.

Како препознати превару
1. Необичне наруџбине: као предузетник упознати сте са тиме како типична наруџбина ваше муштерије изгледа, тако да све што одступа од уобичајеног заслужује додатну пажњу
2. Недоследност у онлајн адресама: Значајно различите адресе за обрачун и доставу, или више адреса за доставу које користе исту адресу за обрачун могу указивати на превару
3. Вишеструки одбијени покушаји трансакција
4. Вишеструке наруџбине које користе различите кредитне картице с истим контакт информацијама

Начини за спречавање превара
1. Спроводите редовне сигурносне провере на вашем веб-сајту користећи check листе намењене предузећима ваше величине.

2. Користите услугу верификације адресе путем вашег процесора кредитних картица или банке како бисте означили необичне адресе за фактурисање.

3. Користите бројеве Card Verification Value (CVV) на кредитним картицама како бисте осигурали да купци приступају физичкој картици приликом обављања куповине.

4. Испробајте решење против превара. Како ваше предузеће расте, ово може постати вредна инвестиција да бисте заштитили своје пословање од превара.

5. Ако трансакција изгледа сумњиво, истражите купца на мрежи да бисте видели да ли су друге компаније пријавиле сумњиву активност.

Извор: сајт VISA