Skip to main content

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave saopštilo je da je na Portalu eUprava zvanično pokrenuta nova elektronska usluga pod nazivom “ePisarnica”.

Građani i privredni subjekti više neće morati da čekaju u redovima, već mogu da, posredstvom Portala eUprava, završe više od 2.000 poslova koje imaju sa državom, i to zahvaljujući uvođenju modernog elektronskog kancelarijskog poslovanja u organe javne uprave.

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Jelena Žarić Kovačević rekla je da portal eUprava ima svoj digitalni šalter, koji je korisnicima non-stop dostupan i kojem  lako mogu da pristupe.

Ona je objasnila da je građanima omogućeno da elektronski podnesu zahtev preko svog mobilnog uređaja ili računara, da prate tok rešavanja predmeta i sačekaju da im rešenje ili drugi traženi dokument bude isporučen u elektronskom obliku u njihovo eSanduče.

Zahvaljujući „ePisarnici”, građani ne moraju da znaju tačan naziv postupka, ko je nadležan za njegovo sprovođenje, da li postoji poseban obrazac koji je potrebno popuniti i koju dokumentaciju bi trebalo dodatno predati.

Pretragom po ključnoj reči građani pronalaze željenu uslugu i započinju postupak.

Portal nadležnoj instituciji prosleđuje „zahtevˮ, a ako je potrebno priložiti neki dokument neophodan za odlučivanje, službenik će poslati stranki obaveštenje o tome.

Putem iste usluge na dobijeno rešenje može se podneti žalba ako zakon tako predviđa.

Zahvaljujući jedinstvenom broju, ne otvara se novi predmet i ne kreće se sve ispočetka, a ukoliko je potrebno, drugostepeni organ kroz sistem dobija svu dokumentaciju iz predmeta i odlučuje po žalbi.

Komunikacija se odvija isključivo elektronskim putem, da bi na kraju odgovarajuće rešenje, uverenje ili drugi akt stigao u eSanduče na portalu eUprava građanima i privredi, a o tome korisnicima stiže obaveštenje putem mejla ili SMS poruke.

Jedino što građani treba da urade kako bi mogli da koriste nove pogodnosti servisa jeste da postanu eGrađani.