Skip to main content

Golden Bee donosi inovativan Beeamond sistem koji prvi put omogućava uzgoj pčela u kućnim uslovima i zatvorenom prostoru. Beeamond se sastoji od pčelinje košnice napravljene od providnog klirita, i pomoćnih elemenata dizajniranih tako da pružaju mogućnost sakupljanja meda, polena i propolisa, kao i mogućnosti inhalacije pčelinjim vazduhom i terapije pčelinjim otrovom. Detaljnije o ovom inovatinom proizvodu razgovaramo sa  Marijanom Dolašević iz Beeamond.

Kako ste došli na ideju da napravite savremenu košnicu koja se može držati u stanu?

Kada smo počeli razvijati ideju za savremenu košnicu koja se može držati u stanu, prepoznali smo potrebu za inovacijom u pčelarstvu. Naš cilj bio je omogućiti ljudima da se bave pčelarstvom i u urbanim sredinama, bez potrebe za tradicionalnim pčelarskim prostorima ili ruralnim područjima.

Inspiraciju smo pronašli u rastućem interesovanju za pčelarstvo, kao i u saznanju koliko su pčele značajne za naš ekosistem i očuvanje biodiverziteta. Shvatili smo da postoji potreba za inovativnim pristupom koji će omogućiti pčelarstvo na nov i praktičan način.

Naš tim stručnjaka za pčelarstvo,  udružio je snage kako bi razvio Beemond sistem – inovativnu košnicu za enterijer. Naša ideja bila je stvoriti košnicu koja će biti kompaktna, funkcionalna i estetski privlačna, kako bi se lako mogla uklopiti u unutrašnji prostor.

Beemond sistem omogućava pčelarima da dobiju sve pčelinje proizvode direktno u svom stanu, bez potrebe za izlaskom na otvoreno. Ovaj sistem obezbeđuje adekvatne uslove za pčele, pružajući im siguran i zdrav dom, čime doprinosimo očuvanju pčelinjih zajednica i biodiverziteta u urbanim sredinama.

Smatramo da je inovativna košnica za enterijer, Beemond sistem, budućnost pčelarstva. Naša ideja je promeniti način na koji ljudi doživljavaju pčelarstvo i povezati ih sa značajem pčela za našu planetu. Trudimo se da doprinesemo očuvanju prirode i održivom razvoju kroz inovacije u pčelarstvu, a Beemond sistem je korak ka ostvarivanju tog cilja.

Kolika je bila potrebno vremena i sredstava da napravite prvi prototip?

Za stvaranje prvog prototipa Beemond sistema, bilo nam je potrebno punih šest godina rada, posvećenosti i istraživanja. Tokom tog vremena, naš tim stručnjaka koji čine dr Slobodan Dolašević I saradnici uložili su značajne napore u razvoj i unapređenje koncepta košnice za enterijer. Ovo je bila složena i izazovna inovacija koja je zahtevala temeljno testiranje, optimizaciju i prilagodbe kako bismo postigli željeni rezultat.

Uzimajući u obzir sve faze razvoja, uključujući konceptualizaciju, inženjering, dizajn, materijalne testove i izrade prototipa, kao i testiranje na terenu, bilo nam je potrebno puno vremena i resursa da dođemo do prvog funkcionalnog prototipa Beemond sistema. Sve to je bilo neophodno kako bismo osigurali kvalitet, funkcionalnost i sigurnost košnice za pčele i korisnike.

Tokom ovog dugotrajnog procesa, uložili smo i značajna finansijska sredstva kako bismo obezbedili najbolje moguće materijale, tehnologiju i resurse za razvoj Beemond sistema. Uložen trud i sredstva bili su neophodni kako bismo osigurali da naša inovacija bude efikasna, pouzdana i prilagodljiva za upotrebu u enterijerima, omogućavajući korisnicima da dobiju sve pčelinje proizvode u svojim domovima.

Da li ste konkurisali za neka bespovratna sredstva i dobili neke grantove? Koliko vam je to pomoglo?

Da, korisnici smo granta StarTech programa, pod pokroviteljstvom Nacionalne alijanse za lokalni i ekonomski razvoj (NALED), koju finansira Philip Morris. Vrlo nam je značila finansijska podrška, kako bi povećali kapacitete, i zadovoljili potrebe kupaca i tržišta, tako i za marketing i promociju, uspostavljanje serijske proizvodnje kao i sredstva za zaštitu našeg proizvoda.

Imate li neki savet za ljude sa idejom koji bi da pokrenu neki svoj startap?

Fokusirajte se na vrednost korisnika: Stavite korisnike u centar svog startupa. Slušajte njihove potrebe i trudite se da pružite rešenje koje zadovoljava njihove zahteve. Održavanje zadovoljstva korisnika ključno je za dugoročni uspeh.

Formirajte snažan tim: Okružite se talentovanim i posvećenim timom. Partneri ili saradnici koji dele vašu viziju i doprinose različitim veštinama ključni su za rast i razvoj vašeg startapa.

Budite prilagodljivi: Startapi se često suočavaju s promenama i izazovima. Budite spremni na prilagođavanje i brzo reagujte na novonastale situacije kako biste se efikasno nosili s njima.

Nastavite sa učenjem: Startup svet je dinamičan, i učenje i prilagođavanje su ključni za uspeh. Redovno pratite nove trendove, tehnologije i inovacije u vašoj industriji.

Povežite se s mentorskom mrežom: Potražite mentora ili nekoga ko je iskusniji u vašoj industriji. Mentorstvo vam može pružiti korisne savete i podršku na vašem putu.

Ne odustajte: Pokretanje startapa može biti izazovno, ali ostanite strastveni i uporni. Ne gubite veru u svoju ideju i istrajte u ostvarivanju svojih ciljeva. Srećno!

Kakvi su vam dalji planovi za razvoj vašeg proizvoda? Imate li u planu izlazak na ino tržište?

Trenutno smo izuzetno zadovoljni što je naša inovativna kosnica za enterijer već prisutna na inostranom tržištu. Ulazak na inostrano tržište bio je jedan od ključnih ciljeva našeg poslovnog plana, i raduje nas što smo već uspeli da ostvarimo tu priliku.

Želimo i dalje fokusirati svoje napore na širenje prisustva na inostranim tržištima. Naši dalji planovi za razvoj proizvoda uključuju:

Kontinuirano unapređenje: Radimo na neprestanim poboljšanjima i inovacijama naše kosnice kako bismo osigurali da zadovoljava potrebe i ukuse kupaca širom sveta. Slušamo povratne informacije korisnika i sarađujemo sa dizajnerima kako bismo osigurali da naš proizvod ostane relevantan i privlačan.

Razvoj novih modela: Planiramo proširenje naše ponude sa novim modelima kosnica koji će se prilagođavati različitim enterijerima i potrebama kupaca. Ovo će nam omogućiti da zadovoljimo širi spektar tržišta.

Izgradnja jakih partnerskih odnosa: Nameravamo dalje razvijati partnerske odnose sa distributerima i trgovcima kako bismo naš proizvod plasirali na nove lokacije i osvojili veći broj kupaca.

Internacionalni marketing: Planiramo intenzivirati naše marketinške aktivnosti na inostranim tržištima kako bismo povećali prepoznatljivost našeg brenda i privukli veći broj potencijalnih kupaca.

Ulazak na inostrano tržište donosi nam nove izazove i prilike, ali smo spremni da nastavimo širenje i ostvarivanje uspeha van granica naše zemlje. Verujemo da naša inovativna kosnica za enterijer ima potencijal da osvoji srca kupaca širom sveta, i radujemo se što ćemo nastaviti rasti i razvijati se na međunarodnom nivou.