Razvojna agencija Srbije raspisala je javni poziv za podršku intenacionalizaciji MSP kroz individualno učešće na međunarodnim sajmovima u inostranstvu.
Programom se obezbeđuje institucionalna podrška malim i srednjim preduzećima koja su izvozno orijentisana i žele da povećaju obim svoje spoljnotrgovinske razmene.
Raspoloživa sredstva se odobravaju korisnicima pojedinačno i to kao sufinansiranje u visini do 40 odsto iznosa opravdanih troškova projekta bez PDV.
Ukupan budžet programa je 40 miliona dinara, a maksimalan iznos odobrenih sredstava po preduzeću je milion dinara.
Poziv je otvoren dok se sredstva ne utroše, a najkasnije do 30. juna.
Rok za završetak ugovorenih aktivnosti i realizaciju plaćanja u okviru odobrenog projekta je devet meseci od dana potpisivanja ugovora sa RAS.
Pravo na učešće i korišćenje bespovratnih sredstava imaju mala i srednja preduzeća u većinskom privatnom vlasništvu, čija je pretežna delatnost proizvodnja i prerada, koja su u trenutku podnošenja prijave najmanje dve godine registrovana u APR i koja su u prethodne tri godine realizovale najmanje jedan izvozni posao…
Uputstvo za sprovođenje Programa i svi prateći obrasci dostupni su na sajtu RAS-a: www.ras.gov.rs, a za sve dodatne informacije zainteresovani se mogu obratiti elektronskim putem na adresu: sajam2019@ras.gov.rs
Specifični uslovi:
- da se prijava ne odnosi na učešće na sajmu koji organizuju RAS i Privredna komora Srbije;
- da proizvodi poseduju neophodne sertifikate za plasman na željenom tržištu;
- da je predloženi projekat (sajam) u skladu sa delatnošću koju podnosilac prijave obavlja;
- programom se mogu sufinansirati projekti koje su započeti u 2019. a nisu realizovani do trenutka podnošenja prijave. Pod ovim se podrazumeva da sajam nije održan do trenutka podnošenja prijave.
- da bi prijava bila razmatrana, sajam za koji preduzeće podnosi prijavuu mora da bude međunarodnog karaktera, da na njemu učestvuju preduzeća iz najmanje pet zemalja i da se održava u inostranstvu. Takođe, neophodno je da se sajam održava u kontinuitetu najmanje tri godine.
Prihvatljive projektne aktivnosti podrazumevaju:
- zakup izlagačkog prostora;
- izgradnju izlagačkog prostora;
- administrativne troškove (upisnina) i troškove tehničkih usluga (priključak struje i vode, utrošak struje i vode, internet);
- izradu promotivnog materijala (dizajn i štampu).
Podnosilac može podneti jednu prijavu u okviru koje može konkurisati za više aktivnosti. Podnosilac prijave ne može konkurisati samo za projektne aktivnosti pod rednim brojevima 3. i 4. Trošak izrade promotivnog materijala može biti priznat u visini do tri odsto od ukupne vrednosti opravdanih troškova projekta, a u maksimalnom iznosu do 60.000 dinara.