Skip to main content

Jačina konkurencije na tržištu razlog je zbog kog preduzetnicima više nije dovoljno samo da imaju dobru ideju da bi privukli nove klijente i zadrže ih. Da bi se to desilo, važno je konstantno raditi na jačanju njihovog zadovoljstva, kako kvalitetom robe i usluga, tako i celokupnim iskustvom kupovine. Praćenje savremenih tržišnih tokova i primenjivanje trendova samo su neki od načina za postizanje ovog cilja.

Upravo iz ovih razloga, a usled brzine tehnološke transformacije i digitalizacije, mogućnost bezgotovinskog plaćanja u današnje vreme iskristalisala se kao jedan od bitnih faktora za povećanje zadovoljstva kupaca, a posledično i podsticanje razvoja poslovanja.

Bezgotovinsko plaćanje za građane znači veliku uštedu vremena budući da mobilno ili plaćanje beskontaktnom karticom traje tri puta brže u odnosu na plaćanje gotovinom. Tu je i izuzetno važan faktor lične, ali i sigurnosti novca, kao i mogućnost kupovine preko interneta na koju se u poslednje vreme odlučuje sve veći broj kupaca. Osim toga, kupovina kod prodavaca koji pružaju mogućnost bezgotovinskog plaćanja sigurnija je za potrošače jer POS terminal može da poseduje samo uredno registrovan privredni subjekt, što u velikoj meri garantuje da su proizvodi koje prodaje provereni i bezbedni.

Uprkos svim benefitima bezgotovinskog plaćanja, mnoga mala i srednja preduzeća i dalje ne pružaju ovu opciju svojim klijentima čime zapravo u velikoj meri ograničavaju ostvarivanje punog potencijala svog poslovanja.

Upravo zato, u svrhu unapređivanja bezgotovinskih plaćanja u Srbiji, pokrenuta je Nacionalna inicijativa za bezgotovinsko plaćanje “Bolji način”, zajednički projekat Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju (GIZ) i kompanija Mastercard i VISA, koji se sprovodi pod okriljem develoPPP programa Nemačkog saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u saradnji sa NALED-om i Ministarstvom finansija Republike Srbije.

Cilj “Boljeg načina” jeste podrška većoj finansijskoj inkluziji građana i privrede odnosno njihovom uključivanju u finansijske tokove, smanjenju sive ekonomije i bržem ekonomskom razvoju Srbije kroz podsticanje većeg korišćenja bezgotovinskih plaćanja.

U okviru ove inicijative pokrenut je program podrške uvođenju elektronskog plaćanja kod preduzetnika, mikro i malih preduzeća koja u prethodnih 12 meseci nisu imala opciju bezgotovinskih plaćanja, bez obzira na oblast delatnosti. Svi zainteresovani koji žele da omoguće plaćanja putem platnih kartica, mobilnih novčanika ili instant plaćanja mogu da se prijave i besplatno dobiju instalaciju i korišćenje uređaja za svoje radnje ili onlajn prodaju, uz trgovačku naknadu do najviše 0,99%, u trajanju do godinu dana.

U Srbiji je do sada potraženo više od 2.000 POS terminala, a svi zainteresovani se mogu prijaviti u bilo kojoj od banaka učesnica (AIK, Banka Intesa, Erste, Halkbanka, NLB Komercijalna, OTP, ProCredit, Raiffeisen i Unicredit), kao i na sajtu www.boljinacin.rs, tokom celokupnog trajanja programa.

Inače, slogan “Bolji način” osmišljen je tako da oslikava prednosti bezgotovinskih plaćanja naspram gotovine kada je reč o efikasnosti, pouzdanosti i praktičnosti. Budući da podržava sve vrste bezgotovisnkih plaćanja, od instant plaćanja, kartica, preko mobilnog novčanika i drugih plaćanja nove generacije, građanima se nudi veća sloboda izbora kako će plaćati, a malim i srednjim preduzećima podrška za unapređenje poslovanja.