“Влада Србије жели да подстакне јачање везе између корпорација и стартапова – кроз изградњу инфраструктуре, стварање екосистема и креирање подстицајне пореске политике”, истакао је Ненад Поповић, министар за иновације и технолошки развој.
Он је, отварајући годишњу конференцију “Корпоративне иновације”, коју организује ICT Hub из Београда, указао да већ имамо сјајне примере српских стартапова чије су иновације довеле до партнерстава са највећим светским корпорацијама.
“Желимо да видимо такву сарадњу и унутар националне привреде. Зато позивам компаније које послују у Србији да прате актуелности у стартап екосистему и буду отворене да апсорбују идеје талентованих инжењера и предузетника”, истакао је Поповић.
Он је навео да је, према подацима консултантске куће Мекинзи, око 98 одсто привреде погођено променама које је донела дигитализација.
Према његовим речима, до 2025. године очекује се да ће дигитализација допринети 12.000 милијарди долара БДП-у Северне Америке.
“У таквим условима, за предузећа, Владе и појединце, иновације постају неопходност, а не опција”, рекао је Поповић.
Министар је навео да су велике корпорације схватиле да нове технологије, као што су клауд, биг дејта, вештачка интелигенција, роботика, блокчејн, интернет ствари и виртуална реалност, отварају нове могућности за раст.
“То је довело до тога да корпорације све више сарађују са стартаповима који иновирају решења базирана на овим технологијама”, истакао је министар.
Он је указао да значајан број предузећа проактивно размишља о иновацијама кроз интерна истраживања и развој, иновационе тимове, лабораторије и програме екстерних акцелератора.
Поповић је истакао да је Силиконска долина у САД најбољи светски пример иновационог екосистема и најбоље сарадње корпорација и стартапова.
“Силиконска долина је била подстицај за све нас у Европи, као и у Азији, да кренемо путем иновационог развоја”, истакао је министар.
Он је указао да је један од најбољих европских примера сарадње корпорација и стартапова, француски „Стејшн Ф“ који је недавно имао прилику да посети.
“У овом тренутку у „Стејшн Ф“ спроводи се 31 стартап програм у оквиру којих највеће светске корпорације, од Луј Витона, преко Лореала, Мајкрософта и других, трагају за решењима и иновацијама које развијају стартапови. То је пример дигиталног хаба где под једним кровом раде највеће светске корпорације, стартапови, инвеститори и држава”, навео је министар.
Он је истакао да је “Стејшн Ф” модел на који жели да се угледа и Влада Републике Србије.