Skip to main content

Jedna od ključnih stvari u vođenju poslovanja jeste razumevanje vaše industrije i tržišta koje uslužujete. To uključuje analizu konkurencije, priliku za rast i vašu ciljnu publiku ili bazu korisnika.

Razumevanje ciljne publike

Jedan od najvažnijih prvih koraka ka razumevanju tržišta je poznavanje kupaca. Možete početi organizovanjem vaših trenutnih ili potencijalnih kupaca – segmenata ciljne publike – u različite grupe na osnovu zajedničkih karakteristika. Ove karakteristike mogu biti demografske, kao što su uzrast ili bračni status ili navike kupaca, poput preferiranja online ili fizičke kupovine. Ovo vam može pomoći da bolje razumete svoje kupce, što je važan deo rasta vašeg poslovanja.

Identifikacija i fokusiranje na segmente ciljne publike može vam pomoći da kreirate i lansirate efikasne promocije, što može povećati vašu prodaju. Na primer, možete imati jedan tip oglasa usmeren prema parovima sa visokim prihodima, a drugi prema parovima sa nižim.

Prilikom razvoja vašeg poslovnog plana važno je da razmotrite sledeće stavke:
1. Definišete svoju publiku. Iako možda prepoznajete kvalitet proizvoda ili usluga koje nudite, važno je osigurati da proizvod takođe ima vrednost za publiku koju ciljate. Postavite sebi pitanje, da li će moji proizvodi ili usluge privući njihovu pažnju? Koliko će biti sposobni i voljni da plate za moj proizvod?
2. Ciljajte različite vrste publike kako biste pomogli rast poslovanja. Možete prilagoditi svoje promocije, komunikaciju i prodajne napore svakoj potencijalnoj publici govoreći o njihovim jedinstvenim interesovanjima i potrebama. Objasnite kako će proizvod zadovoljiti te potrebe i unaprediti ili poboljšati njihov život.
3. Saznajte gde ste u poređenju s vašom konkurencijom. Upoznajte se sa drugim prodavcima ili kompanijama koje nude sličan proizvod kao i vi. Isprobajte njihov proizvod, pogledajte pakovanje, posetite veb stranicu i proučite njihove misije i vizije, ako ih imaju. Kako se njihovi proizvodi i pristup prodaji razlikuju od vaših? Ako biste bili kupac, čiji proizvod biste kupili i zašto? Razmatranje ovih elemenata može vam pomoći da poboljšate svoj proizvod i komunikaciju.

Kada saznate ko je vaš kupac i šta konkurencija nudi, sledeći korak je odlučivanje koliko vremena i sredstava možete posvetiti promovisanju vašeg proizvoda. U zavisnosti od vašeg budžeta i ciljne publike, možete se fokusirati na štampane kupone, plaćene oglase ili nešto jeftinije.

Šta je vrednosna ponuda?
Vrednosna ponuda je izjava o tome kako vaš proizvod ili usluga pomaže u zadovoljenju potreba vaših kupaca. Vrednosna ponuda opisuje jedinstvenost onoga što nudite, uključujući razloge zašto ljudi treba da kupuju od vas, a ne od neke druge kompanije.

Razmislite o tome kako se vaša firma razlikuje od njoj sličnih. Poznavanje ovoga može vam pomoći da definišete vašu vrednosnu ponudu. Neki primeri su: dobra korisnička podrška, praktičnost, brzina, cena, jedinstveni proizvodi i proizvodi koji su dostupni samo od vaše firme.

Vrednosne ponude takođe mogu da se menjaju tokom vremena. Kontinuirano analizirajte potrebe i želje vaših kupaca, zajedno sa opštim trendovima koji mogu uticati na vašu industriju i razmotrite kako možete izmeniti svoje proizvode ili usluge da biste zadržali postojeće i privukli nove kupce. Možda biste mogli da isprobate novu marketinšku tehniku, razvijete novi proizvod ili smanjite troškove poslovanja i prenesete uštede na svoje kupce.

Upotreba vrednosne ponude

Kada identifikujete vrednosnu ponudu svoje firme, možete koristiti ovu izjavu ili ideju u vašem marketingu.
Možete postaviti znak ispred vaše radnje koji će istaći vrednosnu ponudu i privući ljude da uđu unutra. Ili ako imate veb-sajt, možete napraviti grafike ili kratki video koji prikazuje vrednosnu ponudu.
Poznavanje vaše vrednosne ponude takođe može biti važno ako želite da pokrenete marketinšku kampanju. Pošto ste već identifikovali kako vaši proizvodi pomažu u rešavanju problema drugih, ovu informaciju možete koristiti za kreiranje oglasa i odlučivanje gde da ih postavite.

Izvor: sajt VISA